Wat vindt jij van een vier dagen per week werken?

Stel je zit in een beroep waar het kan. Iedereen werkt maar 32 uur ipv. 38 of 40, maar wel in een 5-daagse werkweek. Je hebt dus meer vrije tijd en er komen meer vacatures vrij.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik ben 2 jaar geleden terug gegaan van 36 uur naar 32 uur per week.
Ik moet zeggen dat het mij goed bevalt. Echter, de schaduwzijde van dit gebeuren is, dat ik niet voor 32 uur werk gekregen heb, oftewel ik moet mijn werk beter gaan plannen.Er is géén invulling gegeven dmv een vacature aan de 8 uren die zijn vrijgekomen......
Ook is het zo dat je met je pensioenafdracht komt te zitten.
Maar ik wil niet meer terug. Uiteindelijk wilt je nu ook "leven"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik heb liever een 40-urige werkweek met 4 dagen werk. Waarom zou je 5 dagen willen opdraven? Je reistijd ed kost zoveel tijd dat een dag minder werken je meer oplevert qua vrije tijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Schrijf mij meteen in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoeveel weken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Perfekt idee om de solidariteit van de europeanen in crisistijd te evalueren. Moet mogelijk zijn mits lichte aanpassingen van het sociaal systeem. In frankrijk toegepast in zijn 35 uren systeem met felle kritiek van het patronaat. Is men nu aan het terug schroeven. Martine Aubry (voorzitster van de franse socialisten en dochter van Rocard, heeft daar een boek overgeschreven "Il est grand temps" leeswaardig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Collega van mij is net vader geworden. Werkt nu inderdaad nog 4 dagen in de week. Vrijdag is papa dag, maar hij krijgt gewoon het zelfde betaald als 5. Top toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je werkelijk lol in je werk hebt en je het goed kunt combineren met je privé-leven (prijs mezelf gelukkig watdataangaat) is zelfs zeven dagen vol (potentiele) arbeid geen straf.

Vrije tijd overigens pak ik tussendoor en of ik anderen daarmee hun vacature ontzeg is nog maar zeer te bezien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is een loyaal gebaar in crisistijd...

Ik denk niet dat dit gaat werken. Vergeet niet dat een personeelslid dat netto 10 euro per uur verdiend 19 euro per uur kost voor de werkgever. Hier is in feite niets mis mee. Maar dit initiatief leverd verhoudingsgewijs te veel aan personeelskosten op. Wat weer leid tot een stijging van de prijzen. En dat leid weer tot een deflatie. En dan moeten er weer mensen uit. Dus dan ben je weer terug bij af...

Logischer zou zijn als je een 36 urige werkweek maakt in 4 dagen. Dan heb je op één bestand van 20 FTe's maar 1 extra kracht nodig. Door allemaal 9 uur per dag te werken. Of er moet echt een 24 uurs economie van worden gemaakt dat iedereen op flexibele tijden gaat werken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Dupke;

Ik denk dat het een oplossing is die voor grotere bedrijven met veel mensen in dezelfde functie wel zou kunnen werken. Draagt ook bij aan het fileprobleem. Ik zou zelf best wel willen, maar de vaste lasten plus de kosten van twee pubers liggen wat dwars....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben er absoluut een voorstander van hoor, zodra het mogelijk is ga ik zelf ook lekker 4x9 ofzo werken. 3 dagen weekend is toch heerlijk :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zou ik heel graag willen. Het probleem wordt dan wel mijn banksaldo. Als je begrijpt wat ik bedoel!?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goed idee!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nog meer vacatures? Kijk eens op de sites (zie bronnen) hoeveel vacatures er zijn. Het punt tegenwoordig is dat er te veel mensen thuis zitten die gewoon kunnen werken! Als deze er geen vacatures meer zijn, vindt ik het een prima idee!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Prima idee, als 't werkloosheid zou verminderen. Uiteraard zal je wel een deel van je inkomsten moeten inleveren, maar je moet 't globaal/middellange termijn zien: uiteindelijk hoef je dan ook minder belasting af te dragen voor uitkeringstrekkers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed idee! Ik doe mee zodra ik ga werken!
Dat zou héérlijk zijn. 4 dagen werken en 3 dagen weekend! Ik vind het wel wat beter dan 5 dagen werken en 2 dagen vrij.

Is meteen een heel verschil (in mijn ogen.. )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
28 uur is ook zat hoor... We werken om te leven, we leven niet om te werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben je te lui om 5 dagen te werken?