Geen bijdrage ggz voor behandeling. Maar ik heb éénmalig advies gevraagd en geen behandeling gekregen. Moet ik nu toch betalen?

Ik heb éénmalig advies gevraagd bij een pop-poli. Daar zitten een kinderarts, gynaecoloog en psychiater. Er werd duidelijk in de uitnodiging/bevestiging gezegd dat het om een adviserend gesprek zou gaan en niet om behandeling.
Nu krijg in een bericht van mijn zorg verzekering waarin ik de €200,- eigen bijdrage moet betalen. Ik heb allemaal site bezocht maar die hebben het allemaal over behandeling en niet over advies.
Ik heb al bezwaar gemaakt bij mijn zorgverzekering. Wat denken jullie moet ik betalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Je verzekering gaat er over het algemeen vanuit dat na een adviserend gesprek ook een behandeling zal gaan plaatsvinden.
Hierop vooruitlopend zullen ze alvast voor het lopende jaar de eigen bijdrage van €200 te betalen.

Verzekeringsmaatschappijen willen niet het risico lopen dat ze meer moeten uitkeren dan waar ze op hadden gerekend.

Wat ik zou doen is via het secretariaat van de poli een verklaring vragen dat jou bezoek puur om een advies ging en niet de start was van een behandeling. Dit zou ik dan vervolgens (aangetekend) naar je zorgverzekeraar sturen. Zorg er wel voor dat je zelf een kopie hebt van deze verklaring.