Hoe kan ik dit veranderen?

Ik zie het echte leven als een dom iets. Het lijkt nep, mensen zijn debiel - onperfect. Niks vindt ik nog echt leuk hier zo.

Ik zie de wereld meer als fantasy (de aarde wel echt, maar ik wil het meer als fantasy) waardoor dus bovenstaande problemen komen .

Weet iemand hier misschien iets tegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou dit kunnen veranderen door te stoppen met generaliseren.
Kreten als "het leven is dom en nep" en "Mensen zijn debiel en imperfect" zijn generalisaties.
Je hebt overigens wel gelijk, dat mensen niet perfect zijn....!
Je bent 17 zag ik bij je profiel, dus in de puberteit. Dan hoort het er ook wel een beetje bij: figuurlijk schoppen tegen vanalles.
Als het goed is, dan gaat het met de tijd vanzelf weer over: gewoon doorademen.
Zit het dieper, en dan bedoel ik meer richting depressief zijn, dan is een bezoek aan je huisarts aan te raden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fout geplaatst...moet een antwoord zijn....

Het beste antwoord

Denk een beetje positief, probeer je meer te focussen op de leuke dingen en goede dingen van het leven. Zoek een leuke hobbie of iets waar je je uitlaat klep in vind. Als je echt niets leuks kan bedenken aan het leven zou ik je adviseren met dit probleem naar de huisarts te gaan, het is dan verstandig om evt. Psychologische hulp aan te nemen. Heel veen succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks :).

Andere antwoorden (3)

Ligt niet aan het leven, ligt aan jou. Eigenaardig kijk op dingen. Knap dat je je tot nu toe nog kunt handhaven in deze wereld.

Ik zou je linea recta richting psychiater willen sturen. effe wakker worden in Real Life.
En als bijbaantje helpen in een instelling met gehandicapte mensen. Misschien dat je dan het Leven en al zijn mogelijkheden die het jou biedt, gaat waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord!
Mensen zijn debiel,onperfect?(het juiste woord is trouwens imperfect )
Oei,jij hebt hulp nodig..
Mijn leven is ook niet zo leuk momenteel en de wereld is geen leuke plek( veel ellende,ja)maar zo denken is niet normaal.
Het is voor jou te hopen dat je dit nog beseft.
Maar misschien ben je depressief?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou dit kunnen veranderen door te stoppen met generaliseren.
Kreten als "het leven is dom en nep" en "Mensen zijn debiel en imperfect" zijn generalisaties.
Je hebt overigens wel gelijk, dat mensen niet perfect zijn….!
Je bent 17 zag ik bij je profiel, dus in de puberteit. Dan hoort het er ook wel een beetje bij: figuurlijk schoppen tegen vanalles.
Als het goed is, dan gaat het met de tijd vanzelf weer over: gewoon doorademen.
Zit het dieper, en dan bedoel ik meer richting depressief zijn, dan is een bezoek aan je huisarts aan te raden.
Succes!